2011. augusztus 24., szerda

Te is közlekedsz! Itt a nyár! Fokozott a gyerekveszély!




Hosszú hallgatás után beszéljünk az elektromos biciklisekről, és a motorosokról.

Bizony a kis seggbosszantókra ülve már nem kenyérhajtányon közlekedünk, de még nincs nagy lóerő a fenekünk alatt. Még elég sok veszélynek vagyunk kitéve, viszont már mi is több veszélyt jelentünk a többi közlekedőre nézve.
Fokozottan igaz mindez nagy motor esetén.

Vegyük sorjában a dolgokat:

Lakott területen belül:

- Városban haladunk egy dugóban akkor természetes, hogy nem állunk meg a sor végén. Viszont nagyon figyeljünk, miközben elhaladunk az autók előtt, között, mert, a kocsik közül bármikor elénk léphetnek, a kocsik bármikor sávot válthatnak.

- Parkoló autóból bármikor kinyithatják az ajtót, az autó kiengedhet, buszt átengedhet gyalogost és ezt mi nem láthatjuk, mert az előzékeny autós takarja a szituációt.
- Ne szlalomozzunk az autósok között, amikor például autópálya bevezető szakaszán a sorokat Ők is rendezik, és állandó a sávváltás.
- Az irányjelzőt, és a visszapillantó tükröt nem dísznek találták ki. Használata szükséges, tehát használjuk.

- Abszolutt nem vagány és még baleset veszélyes is, ha valaki egy kerekezik a motorral és ez mérettől független.
- Úgyszintén balesetveszélyes, ha egy kézzel fogjuk a kormányt, pláne ha eggyel sem. Az útviszonyok kiszámíthatatlanok.
- Elhiszem, hogy vagány dolog lámpánál kilőni a kocsisor közül/elöl, de igazán felesleges, ha következő lámpa megfog. Gondoljunk a gyerekeinkre, akik olyan alacsonyan vannak, hogy csak a benzingőz jut a tüdejükbe.
- Ne bőgessük feleslegesen a motort, kismotornál visító hangot ad a motor és az idegesítő.

- Amikor a kocsisorok között haladunk akkor ügyeljünk arra, hogy az autósok nem biztos, hogy észlelnek minket sávváltásnál, vagy ha elengednek egy gyalogost, kiengedik a buszt a megállóból.
- A keresztutcából kiengednek egy autót, illetve a közlekedés egyéb szereplőjét,
és a kiengedett autós motoros gyalogos sem fog ránk számítani.

- Ugyan ez igaz akkor is, ha előzünk egy kocsisort, és nem egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton haladunk el köztük, hiába van esetleg nekünk elsőbbségünk, mert ha nem kapjuk meg, akkor könnyen bekövetkezik a tragédia.
- Átjárókban, és egyáltalán a közlekedésünk közben Ne ijesztgessük a gyalogosokat. Gondoljunk arra, ha megijednek, még inkább kiszámíthatatlanokká válnak, és abból csak a baj születhet, jó semmi esetre sem.


- Célszerű a tompított fényszórót nem csak lakott területen kívül használni nappal, a jobb láthatóság érdekében.
- Azon kívül sokkal könnyebben észrevesznek, ha a lámpán kívül még van rajtunk valami fényvisszaverő alkalmatosság. Ne feledjük, belőlünk csak egy van, és megismételhetetlenek vagyunk. Vigyázzunk hát saját magunkra.

- Amennyiben olyan robogóval közlekednénk, amin nincs irányjelző (ami szerencsére ritka) akkor kanyarodás előtt pillantsunk hátra, hogy kartávolságban nincs - e semmi vagy senki és karunkkal jelezzük a kanyarodási szándékunkat
ez a bicajosokra is vonatkozik.
- Illetve ha nagyívbe szeretnénk fordulni, akkor időben, pillantsunk hátra, és ha megbizonyosodtunk, hogy nincs mögöttünk semmi, akkor húzódjunk az út közepére. Semmiképp ne akarjunk az út széléről balra nagyívben fordulni.
Az út közepén az elválasztó vonalat értem, és nem a haladási sáv közepét!:)

Lakott területen kívül:

- Fokozottan tartsuk be a láthatósági szabályokat, úgy nappal, mint éjszaka.
- Számítsunk az út szélén közlekedő kerékpárosokra, gyalogosokra, akik adott esetben kátyút kerülnek, és így kijjebb kell, hogy húzódjanak.
- Semmiképp se vakítsuk el, még a gyalogosokat, kerékpárosokat sem, mert eleshetnek, elránthatják a kormányt, elénk léphetnek, és mi is összetörünk, nem csak őket ütjük el.
- Fokozottan figyeljünk a jó láthatóságra. Ne csak lássunk, látszunk is. Nem hátrány a lámpán kívül láthatósági csíkos ruha, mellény, vagy egyéb fényvisszaverő alkalmatosság. Ne feledjük, egy életünk van. Óvjuk hát!!
- Ne dudáljunk a gyalogosokra, kerékpárosokra. Megijedhetnek, és elénk kerülhetnek.
- Fokozottan ügyeljünk a lovas kocsikra, a ló kiszámíthatatlan, és erős állat.
- Tartsuk be a sebességkorlátozásokat, hisz rendkívül vacakok, balesetveszélyesek az utak.
- Figyeljünk, bármikor, bármilyen elszabadult állat az utunkba kerülhet.
- A motort nem bőgessük feleslegesen, a saját egészségünket is rongáljuk vele.

És most egy kis technika, illetve a kiegészítők használata:

- Mindenkor csak biztonságos járművel közlekedjünk.
- Motoros biciklivel, illetve 50-es kis robogóval ahol nincs kuplung, és váltani sem kell, kizárólag a gázzal és a fékkel tudunk „játszani”.
- Vékonyabb a gumi, így kisebb a tapadás, kanyarban nem tudunk úgy bedőlni, mint egy nagy motorral, mert hamarabb veszítjük el a tapadást.
- Egy kismocinak mindene lejjebb van, így az alkatrészek is hamarabb fognak földet érni.


- Egy 300as nál nagyobb motor mindenképp nehezebb nagyobb gyorsabban lehet vele menni, mint egy kisebbel, ebből is adódik, hogy könnyebben is lehet vele balesetet szenvedni, ha nem figyelünk.
- egy 600as motor jobban gyorsul és gyorsabban is lehet vele haladni, mint egy 125ős vagy 50 es motorral robogóval
- Egy nagy motornál, ha nem megfelelően húzzuk a gázkart és nem jól engedjük fel a féket meg a kuplungot, akkor könnyen neki mehetünk az előttünk levőnek vagy 1 kerékre állva felborulhatunk.
- Nagy motornál a mögöttünk ülőre is fokozottan kell figyelni. Vegyük figyelembe azt, hogy hírtelen sebességváltás, manőver esetén rángatjuk, és egészségkárosodást okozhatunk, ami csak évek múlva jelentkezik.


Mindenkor, lakott területen belül és kívül egyaránt.

-         Esős időbe ne keressük a pocsolyát, ha gyalogos mellett megyünk el, hiszen mi is dühöngünk, ha a kocsik ezt teszik.
-         Vasúti átjáróban nézzünk körül, és már a villogó pirosnál Ne kerekezzünk a sínekre, mert ha elzúgunk, elesünk, a vonat nem tud megállni.
-         Fényjelzésnél, fél és teljes karos sorompónál egyaránt várjuk meg, amíg a jelzés egyértelműen átenged.

-    Megkülönböztető jelzését használó járművek közlekedését, haladását,   munkavégzését, segítsük, és ne akadályozzuk.
-         Ne menjünk el rászoruló embertársunk mellett. Ma én, holnap te. Egy tized másodpercen múlik.
-         Baleset, rosszul lét esetén segítsünk, ha tudunk, viszont Ne hátráltassuk a segítő, segítők munkáját, bámészkodással, kontár beszólással.
-         A segítségre szorulót, mi láttuk meg először, és nem vagyunk alkalmasak, kevesek vagyunk, vagy nincs meg a megfelelő eszközünk, kérjünk további segítséget, akár másik embert, továbbá az esettől függően mentőt, orvost, tűzoltót, rendőrt.
-         A helyszint a segítség megérkeztéig TILOS elhagyni. Büntetendő, segítség elmulasztásának minősül.



Ruházat:

- Ha valaki megvesz egy milliós motort, akkor célszerű nem sajnálni a pénzt a megfelelő ruházatra, amit bármelyik motoros boltban be tud szerezni és segítenek is neki a legmegfelelőbbet kiválasztani. Nem kell megvenni a legdrágábbat de jó minőségű legyen. Egy jó minőségű motoros szerkó életet menthet.
- Ha nem költünk motoros ruhára, akkor is mindenképpen hosszúnadrágban és hátat, kart fedő ruhában motorozzunk
- Mindezt 2 okból:
- 1 nem kapunk huzatot.
- 2 valamennyire véd minket egy esés esetén.
- Az egyértelmű hogy a bukósisak minden kategóriára kötelező, megvételénél érdemes szakember véleményét kikérni. Mindenféleképpen olyan bukót vegyünk, ami az állat is védi.

- Hasznos a megfelelő kesztyű viselése is, hiszen eséskor az első védelmi reakció, hogy az ember a kezével próbálja tompítani az esés nagyságát
Így egy jó kesztyű enyhítheti a sérülést.
-         A cipőre is érdemes odafigyelni. Magas szárú bőr védőcipőben, bakancsban, motoros csizmában megfelelően védjük a lábainkat. Mindenképp célszerű zárt cipőben és nem szandálban motorozni. Mert ugyan jól mutat a nyári kánikulában, egy lobogó ruhás papucsos robogós, de ha elesik, akkor a következmény már kevésbé szép és kellemes.



Mindezeket a szabályokat betartva, baleset ér, keress meg, cégünk azért alakult, hogy a közlekedési balesetek vétlen, vagy kisebb részben vétő áldozatainak komoly, hathatós pénzügyi segítséget tudjon elérni, egy hazánkban még kevésbé ismert Uniós jogszabály alapján.

Neked előzetesen egyetlen telefonodba, kapcsolatfelvételedbe kerül.


Földiné Csúcs Mária EuKK munkatárs.
Telefon: 06-70- 521-6304
Skype: foldi.tiborne1

Egészséged megelőzése, illetve egészségügyi kiegészítőkért tekintsd meg kapcsolódó blogot, honlapot.


Segíts nekem a hozzászólásoddal. Mond el a véleményed nekem.

 

Nincsenek megjegyzések: